Det börjar kännas kämpigt

Nu har jag uppdaterat min ”Om experimentet”-sida (se meny-raden ovanför) och försöker där ge en kort bakgrund till matexperientet 30 dagar Paleo. Jag kommer nog lägga till info där senare och försöka förtydliga vad som är min tanke med bloggen så gott jag kan.

Jag har haft en liten svacka de två senaste dagarna, rent mentalt alltså. Varför utsätter jag mig för det här omständiga experimentet? Vad ska det tjäna till? Och så vidare. Det är väldigt många saker man inte tänker på att man inte kommer kunna äta. Speciellt så är det många saker som innehåller vetemjöl utan att man tänker på det. T.ex:

  • ALLT fikabröd. Det kanske inte är så förvånande, men det är extremt irriterande att det inte finns något att välja på när man går och fikar. Igår när jag var på stan fick jag ta en äcklig yoghurt-smoothie som säkert var gjord på sockrad lättyoghurt för det fanns ingenting annat utan mjöl i. Det var på Wayne’s coffee by the way, dom borde väl ändå ha lite olika alternativ? Jag vill ju inte köpa en sallad till fikat.
  • Såser. Om man äter ute så är såser i princip alltid redda med mjöl.
  • Färdigmat, som köttbullar, innehåller ofta vetemjöl av någon anledning. Det kan ju faktiskt vara skönt att kunna köpa något färdigt ibland när man är trött eller kommer hem sent. Men allt är typ gjort på skit.

Nu förstår jag hur det är att vara glutenintolerant. Men dom har i alla fall glutenfritt bröd. Suck! Idag bjöd dom på bullar på jobbet men jag käkade ett ägg istället. Det var faktiskt gott, jag kände inte för bullarna även om dom luktade svingott. Eller, jag ska inte ljuga, jag kände för att äta en specifik bulle som såg så himla god ut och var någon blandning av bulle och munk. Jag stirrade på den i någon timme för den låg precis framför mig. Snacka om mental träning!

En mer fysisk sak som skett är att jag är väldigt hungrig hela tiden (inte precis hela tiden, men mycket hungrigare än innan). Tror att det är omställningen till fettförbränning som gör det. Måste äta mycket protein och fett!! Nästa vecka ska jag börja träna lite mer och även sätta igång med styrketräning. Det ska bli intressant att se hur svag jag kommer känna mig. Men det kommer bli väldigt kul för jag ska träna i skogen, med stenar och sånt! Student-workout så att säga. Mer info om det kommer senare…

3 thoughts on “Det börjar kännas kämpigt

  1. Jag är impad hur du planerar dina måltider och äter nyttigt! Jag undrar bara lite över om de verkligen är bra för en att pressa sig så man måste gå runt hungrig.. Själv är jag typ aldrig sugen på något sött (choklad ibland) fast jag äter mycket onyttigt fett typ grillmackor…😛 Tänkte på att om du så ofta är sugen på fikabröd o sånt så kanske du borde äta ännu mer mat? Eller nått, blev bara lite orolig att du pressar dig för hårt, mat är ju de bästa som finns så för mycket kontroll kanske inte är bra… Det vet du bara själv, o mat bilderna du lagt upp ser super goda ut!

    En fråga oxå: har du mer energi? Tex frukosten med ägg o bacon verkar nice att börja dagen med.

    /magic forest friend

    • tack! Jag fick inte riktigt till det för mitt redigeringsprogram i datorn är för dåligt. Men det blev ok tyckte jag =)
      Jag svarar på din andra kommentar som en del av ett nytt inlägg istället. Så läs det! Puss

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s