Grönsaker är inte att förglömma

Häromdagen lagade jag en jättegod vegetarisk röra, fritt inspirerad av en rätt min mamma lagat. Jag hade lite korv till för att få i mig extra fett och protein, men när jag åt resterna senare hade jag ett stekt ägg till och det gick lika bra. Alltså en perfekt rätt om man inte vill äta kött till varje måltid!

Image

Hacka lök och stek den i smör så att den blir mjuk, rör om då och då. Hacka under tiden zuchini, palsternacka, morot, lök och/eller andra grönsaker du tycker om i tärningar. Det är smart att använda grönsaker som håller på att bli dåliga och mjuka så slipper man slänga dem.

Häll grönsakerna i stekpannan och salta och peppra. Lite cayennepeppar hade jag i. Stek på ganska låg värme tills grönsakerna blivit mjuka Häll över lite olivolja och rör om. Sådärja!

Kommentera

